× Texts Lines Morphemes


NumberLine NumberLine TextOccurrences
1Line 2.10ადესა ჯგირ არომატ უღ, მარა კაჭიჭ გეთმუუძინაანდ ხოლო დო ათე უჩა ღვინი, ართმაჟია ხოლაფირი ჩქიმ ბაღანობას არძას უღუდ.2
1Line 2.11ათაქ ჩქიმ მეზობელეფს, არძას უღუდ თე კაჭიჭ დო ადეს მეტ მუთუნ ვაჩანდ თაქინეშის.3
1Line 2.4ხოოდო კაჭიჭიშ უმუსო ადესა ღვინ მუთუნ ვაარე, კოჩანას კაჭიჭჷ არძეენს.2
1Line 2.5ხოო ათეჲ გურშენი დიო კაჭიჭი რე, ადრე მოშმელენს.1
1Line 2.6კაჭიჭის დოჭახუნდეს, ქოდარინუანდეს, უკულ ადესას დოწილუნდეს, თის ქუდარინუანდეს დო უკულ ათე ღვინს ართმაჟიას ქუხოლუანდეეს.5
1Line 2.7ოოდო თინა უმოსო აუჩარენდუ ადესას.1
1Line 2.8ადესას ბრელ მუთუ ინა ვაუღ, მუ ჯოხო, ღვინობაჲ დიდ მუთუნ ღირსება ვაუღ ისი დო.2
1Line 2.9კაჭიჭ არძენდუ მუჭოთი ძალას არძენდუუ, კოჩანას არძენდ ღვინსი დო ფერს ხოლო არძენდ დო არომატის ხოლო არძენდ.5
1Line 3.1ხოდო ჩეეში ჩაანდუ ხოლო ჩქიმ ბაღანობას.1
1Line 3.2ჩეში ჯოხოდუ, ნოვას უძახუნა მაჟიანერო.1
1Line 3.4ხოოდო ეთიშე ჩე ღვინს ოდგინანდეეს.1
1Line 3.5თის ხოლო მუშ ინა ოკო, გიჩქუდას ოკო მუნერო დაარინუე.2
1Line 3.6ჯგირო ქჷდარინუანქ დო შამპანურჯგურა ღვინ ქოდოდირთუ, მუსით ჯოხო დო.1
1Line 3.7უკულ არ დღა უღ თის, ეთიმ დღას გინაჩირთუ დო მუშით ქოოდოცენს.3
1Line 3.8ოოდო ეთი დღააშახ მუთუნფერო გოწილე ოკო, ნამდა ვადოცუასიი.1
1Line 4- თე ბებ დო ბაბუს მუთუნ წეს უუღუდესო ეშ დორინაფაში განსაკუთრებუჲ?1
1Line 5.1- უჩქუდეეს, მუნეფს უჩქუდეს.1
1Line 5.11შანქარს უხოლუანდეს, უშანქარეთ ასე ჩქინ ჸურძენ, ათაქიან ვეერგუ.1
1Line 5.12ოოდო სიროპის დაფუნუანდეეს დო ეთის ქუხოლუანდეეს, მუჟამსით დოჭახუნდეს თიმდროსჷ.4
1Line 5.13ოოდო გვაჲე ჯგირ ღვინ იშმელეენდუ დო ბაღანეფს ხოლო მარძენდეეს ჭიე ჭიეთ, ფშუუ.1
1Line 5.2ა, ხო ქოიწი ასე, დაჩხირს იკმუურძანდეს.1
1Line 5.3ეთექ მიორჩქიედ, კარს ვაგაჯანდეს, ჩხურუქ ვემილასია დო ეთექ დაჩხირს იკარძანდეეს.3
1Line 5.4სიტიბა ოკონია ღვიინსი, ჩხურუქ ვამოხვადას ოკონია დო ღვიინსი.3
1Line 5.5უჩქუდეს მუ დროს გეუწირუდეს, გეიობეესკო.1
1Line 5.6მაგაჲითო, ღვინ ხო ბრეჲხანს ვეშილებე ჭაჭას გაჩემებული, დეძმარებუნია დო.2
1Line 5.7უჩქუდეს მუ დროს გეუბუნუდესკო, მუ დროს გინუწირუდესკო ოკოდ.2
1Line 5.8უკულ მაჟიაშა გინოწირდჷდ, თხოლოს მირინუანდუ.1
1Line 5.9ფუნაფაას უკულ ბოცაშა დინი..1
2Line 1.1თვითონ ასე მა სოდეთ მუვშენქინ, თე სოფელს ჯოხო ზუბი.1
2Line 1.2თვითონ თე წარმომავლობა თე სიტყვაში, სოვრე მორთუ ზუბიქინ, დიდი ფიქრი ვაკო თეს, რუსეფიშ მუშულაშ უკული ოკო რდას დო თე ტერიტორია, ადრე, ა, სოდეთ ასე სოფელიენ, თენა ჸოფე ხობწყარპიჯი.2
2Line 1.4ოდო მიდგარენი კოს მინოჸვე ურემი, ოდო ქუძირუ რუსი მიდგარენი განწარებული გილერულე დო ქოუკითხირ მუ გოკონია, თუ მუ გაწუხენსიან, თეს უთქუალ ზუბი, ზუბია დო კიბირს ნოჭუე.4
2Line 1.5მარა ინდროს რუსული სოფელს მითინს ვაუჩქუდუ, ოდო თე კოჩშა ხოლო მუთუნი, ასე ვთქვათ, შენწება თე მეურემეში განშე ვაჸოფე.2
2Line 2.1სკოლა რე ზუბისი.1
2Line 2.3ადრე აფთიაქი ხოლო მიღუდეს მარა ვაჸუნს იზმა, ასე ვთქვათ, მომხმარებელი დო იშ დიკილუ.1
2Line 2.4იირფელი მუთ ქორთულ წესენს ახასიათენსინ თე სოფელიშ დინახალე, ირფელი ისრულებუ.2
3Line 1.1- ქუჩუჩის... ასე ვარე ქუჩუჩიშ სეზონი.1
3Line 1.10მაჟია ვერსია ხოლო არსებენს, ათაქ ხო უშკურეფს გიამარგენა, დუც ხოლო თეს, ანა ნიშნენსია პლანეტებიშჷ, დედამიწაშ გილულასჷ ბჟაშჷ გარშემო.5
3Line 1.12ათაქ უღუ უშკურეფი, ვარდა მუდგაინ ხილი, დუც ხოლო უღუ დო ათენა ნიშნენსია, პლანეტებიშ ბჟაშ გარშემო გილულას დო ათნა ხოლო ჩხორია რე.2
3Line 1.2მინ ტრადიციათჷ ჭუნა ვარდა ობინეხეეს, ვარდა ორტვინს ეშმადვანა, მარა მა ბჩუანქ, მუშენდა მოკო თენა ბრელქ ქოძირასი.3
3Line 1.4კალანდობას კულტურა ხოლო უმოსო ჩქინ რე, ქოიჩქუნა.1
3Line 1.5დო მარგალ კოჩი, სამარგალოს ახალწანა დო კუჩხა კალანდა ვარდუ ქუჩუჩიშ უმშო.1
3Line 1.7ასე ჩქი ქიგუაჸუნით გიშაძიებას, სოურე მორთ თენა, მუს ნიშნენც.2
3Line 1.9ართ ვერსიათ ბასილი, წმინდა ბასილიშ ბჟაკე რენია იჩიებუნა დო თინა მოხვარნანია ახალწანაშ სერს თუ ქირსეშ სერს დო თიშენ რენია.2
3Line 4- აი მუ დროს დუთმოდგუნდჷ თე ქუჩუჩის მარგაჲ კოჩი?2
3Line 5.1- ასე მუჭო რდუ, მექუჩუჩე სოფელსჷ ჸუნდუ, ოფუთეს ჸუნდუ.2
3Line 5.2არგუსოშ ბოლოშახ შაყარანდუ ათე ნოჸელეფსი, კეტეფსჷ დო იჭყანდ უკული, მუშ პერიოდის უჩქუდ მუჟამ დიჭყუკო თეშ თოლუა.3
3Line 5.4დო ახალწანაშ პერიოდის იჭყანდეს მონწყუალას.2
3Line 5.5მა ბაღანობას ხოლო ბშუ თხირიშ ნოჸელეფ უღუდუ დო ხილეფი დო კამფეტეფი დჷ თეშ გონწყუალა.1
3Line 5.6დო დიაჩქიმ ხოლო იჩიებუდუ, თენერი რდჷ თიშ ბაღანობას ხოლო.1
4Line 1.1თექ[ ბერთემს] რე ხოლო დედამოკა.1
4Line 1.2ხო და დედამოკააში ისტორია თენერიე ნამდა თი შკა ოშკაბანე საუკუნეემსია, კოჩ თქუანსჷნ, მახუთაა საუკუნეშეე მავითოხუთაშახ შუა საუკუნეეფი დჷ დო თიშ უკულ ხოლო თე ჩქინ სამარგალოს და საერთოდ საქორთუოს ირო გითმიანთხუუდუ თურქეფი.4
4Line 1.4ბაღანობაში ის გირაგადჷქ, მუჭო მიხსნენდეს თეს.2
4Line 1.6დო თე მუჟანს ვარდუო კოჩიი ჩქინ ოჯახშა სტუმარი ქიმიშუ, ვარდა მუთუნინი, თინეფ მუთუნ ჯვეშ ამბეებს მოყვენდეს და, მა თექ გევოხედ დო ირიათო გაფაციცეფით უჯინეედი თინემს.3
4Line 2.10თი ადგილს მართაჲო ჭიჭე რე, ძაამ ვიწრო ხეობა რე თი ადგირს, თი დედამოკა რე თექ.2
4Line 2.12მა ათაშ მაფუდ გინაგებ, ინტერნეტის თაშ ვეგეძ.1
4Line 2.13ქუას გიგიოსხაპუა დო გექვაუა, ათაშ გეძ1
4Line 2.2ასე ვერსია ნამუთ ინტერნეტის გეძჷნ, ჭიჭე შხვანერიე დო მა ათაშ მაფ გჷნაგეფ თენა, ნამდა, ათე დედამოკაშ ტერიტორიასჷ მოკათ ოსურს გამათხოზუა დამპყრ... თურქიქ.3
4Line 2.3ქოძირუა თემომენტის თეენა, ნამუც წყარს ეშმა..2
4Line 2.8გამაათხოზჷნი, ტახირს ხო ქაადირთჷ ასე, ქაადირთ, მუ ქიმნას ასე ტეხირსჷნი, გაჩერდუა თე ოსურქ, გაჩერდუა დო თე თურქიშ ხეს ეშალკონ თიშა ისხუნუუა ტეხირშა ქასხაპუკოვანი.4
4Line 2.9თი მომენტისია, ლეგენდა რე- ტეხირქ დეჭიჭარუა.1
4Line 4.1- ხო დო მა ვარ, ბაღანობას თაშ ჯვეშეფ ჩქი ათაშ მიწიინდეს, ნამდა გესქიდუა თექ, ოდოო ირტუა თეთ.1
4Line 4.4ოდო თიშ უკული თი არდგილს, რახანთ ასე მოკათ ოსურიში გიგნასხაპინა ადგილი რე თინანი, თი ადგილს დედამოკა ქიგიადუა დო ასე ხოლო დედამოკა ჯოხო თი ადგილს.3
4Line 4.7ოდო ექ ნუ შხვა ვერსია რე ნამდაა გექვაუა დო ნუ მაინც ესე იგი, თი, ისა თურქის ხეს, ხექ ვეშიეხ.2
5Line 11- ათე მოსახლეობაქ მუჭო, სოურეშე მორთუ ფუთის, დასახლებაქ მუჭო მოხვადუ?1
5Line 12.1- მუჭოოო... ფუთის მოსახლეობის ემიგრაცია ფუთის განპიროვნებული რდუ მუჭო ქალაქი- ნავსადგური.2
5Line 12.4გამსაზღვრელი თე ფაქტის რდუ სამუშაო ადგილები- პორტი, სანავსადგურო ქალაქი, პირობებს, პირობები იქმნებუდუ სამუშაო ადგილების.....1
5Line 15.2მუჭო ფუთი, მუჭო საპორტო ქალაქი ირძეუდუ სამუშაო ადგილეფს.1
5Line 15.4ფუთი ათას გაყოფილიე მუჭო იაკობ გოგებაშვილი წერ... ჭარუნს, მდინარე ფაზისია საზღვრანსია ქალაქსია ჟირ ნაწილად: ართი რე მარგაური, მაჟია გურული ნაწილი.3
5Line 17.3თე დონეს ცენტრალურ ნაწილი მუჭო ხობის, სენაკის, დავუშვათ მთიან სამარგალოს, მარტვილის, წალენჯიხის რაიონეფში, ათაში ვარე ათე.4
5Line 17.4თენა რე საზღვაო სპეციფიკა, ზღვა განაპირობენს მარგალური ენის მდგომარეობას ათაქ.2
5Line 18- ანუ თქვანი ასაკიშ ხალხი თაქ მარგალურო უკვე ვარაგადაანსო?1
5Line 19.1- რაგადანს, რაგადანს.2
5Line 19.2ეხლა მით რე, მით რე დაბადებული, დავუშვათი, და უღუ სოფელს ბებიე, ბაბური, ან წინაპრეფი უღუნი, თინეფი ჯგირო რაგადანა და პრაქტიკა უღუნა.1
5Line 19.3და მით ათაქ რე დაბადებული და გაზრდილი, თექ ვაუღუნა უკვე კავშირი, თექ სოფლებს ვაუღუნა კავშირი და ათაქ რენა მასუმა, მაოთხა თაობა რენა პრაქტიკულად არა აქვთ... ვაუღუნა საშუალება, რო ირაგადან მარგალულო.1
5Line 19.4ხოლო მიც უღუ თე საშუალება მიც უღუ, სოფელი უღუ და ზაფხული, ბაღანები ისვენენა თექ სოფერს, თექ უღუნა ბაღანებს დიდ გამოცდილება და პრაქტიკა მუჭო ისაუბრონ მარგალურო, მაგრამ მიც ვაუღუ მა, ჩქიმი მაგალითი თეშნერი, მა ვორექ მეოთხე თაობაში ფუთური, მა ვამიღუ სოფელი სოთინი.2
5Line 19.5ჩქიმი ბაღანებს... მარა მარჩქილე იფრელი, იფრელი გვარჩქილე, მარა პრაქტიკული საუბარი გვიჭირს, რისი მოწმე რეთ ასე სი.1
5Line 21.3თინეფი რაგადანდეს, თინეფს უღუდეს კავშირი, სენაკიშ რაიონიდენ დეს ჩქიმი მშობლეფი დო თინეფს უღუდეს კავშირი და მა, მა ვამიღუ.....2
5Line 23.1- ქორთულო ვრაგადანთ ჩქი ფუთის.1
5Line 23.2იშვიათი რე ასე ოჯახეფი... აი ნაბადას, ნაბადას რე თექ ხოლო, თექ ხოლო ბოლო პერიოდის ვარე თიშნერი სიტუაცია, მუჭო ეჩი ეზდაათი წინათ... თექ ხოლო რე ტენდენციები რე მეგრულო ენის გაქრობის, თუ რა ვიცი, რა არის.3
5Line 26- ქო, თაქ ასე, ფუთის, მუ რე ისტორიული ადგილეფი, შეილებუნანო მიწუათი?1
5Line 27.1- ისტორიული ადგილები, მუჭო გიწით საუბრის დასაწყისში, ფუთის განპიროვნებული ქალაქის განპიროვნებული სიტუაციას განსაზღვრენდუ მდინარე რიონი და ზღვა.3
5Line 27.5დასახელება სახელწოდება მალთაყვის ვაუჩქუნა მითინს და მალთაყვა რე რომაული სახელწოდება: მულტაკვა, მუტაკვა- ბევრი წყალი მულტი- მულტი მილიონი- რე და აკვა- აკვატორია.1
5Line 27.6ათე მანიშნებელიე, რომ ოდითგანვე ათაქ ბერძნული, რომაული დასახლებები ორდუ თაქ, ფუთის ტერიტორიას.2
5Line 29.2ჩვენ წელთაღრიცხვამდე დავუშვათ მესამე მეორე საუკუნეში და ჩქინი წელთაღრიცხვით პირველი, მაჟია, მასმა, მეოთხე საუკუნეში ათაქ ინტენსიურად რდუ ურთიერთობა რომის იმპერიასთან.1
5Line 29.5რე კუნძული კოლიმბარი, კოლიმბა- სასაფლაოს ნიშნავს, დასასაფლაების ადგილი და ათაქ ტერმინოლოგია, ძირითადო, განსაზღვრავდა თე რომაული და ბერძნული ტერმინოლოგიები განსაზღვრავდა.1
5Line 29.6თე მეტყველენს მუჭო ფუთი ოდითგანვე რდუ სავაჭრო ნავსადგური.1
5Line 3- ნამ წანას დებადითი?1
5Line 30.2ასე ათაქ ორწყეთ ფუთის კოშკის, თენა აშენეს, ააშენეს ოსმალებმა ათაშ ოთხაშ ორმოცდა... ათას ოთხას ორმოცდაცამეტ წელს.1
5Line 33- დო ეკლესიაშენი მუს თქუანთ?1
5Line 34.1- ეკლესიაშენ... ფუთისჷ რდუ ეკლესიეფი, პალიასტომისჷ ხატი რე, ინახებუ ქუთაისისჷ, უკავშირდებუდუ პალიასტომი დო თექ ორდუა.3
5Line 34.2მარა ათენა ხოლო ჩქიმი აზრით, მაინც კავშირში რდუ... ძან დიდი რე გავლენა ბერძნულ რომაული კოლონიზაციის თა რეგიონს... ზღვისპირა რეგიონს, ძაან მაღალია2
5Line 36.1- თეს კონკურენციას ვერ უწევს ცენტრაური საქართველოს, დავუშვათ, სიტუაციები.1
5Line 36.3მაგრამ მოდინება, მიგრაცია მუჭო რე თე რეგიონებიშა ხოლო, მარგაჲური არძას არჩქილე და არძას უჩქუ, მით რე ათე ქალაქის მცხოვრები არძას არჩქილე მარგაჲური, მაგრამ კომუნიკაცია მარგაჲური რაგადი....4
5Line 37- მარა უკული ჭიე ჭიეთ ფოთიშ მოსახლეობა გინმურს ქორთულ ნინაშა, ხო?1
5Line 38.1- ვამიჩქუ თაქ, ქო გინმურს, მარა თე სიყვარული კოლხეთის მიმართ, სიყვარული ჩქინ კუთხეს მიმართ მაღალი რე, მაღალი რე და თეშ დინაფა, მე მგონი, გაქრობა დინაფა ვაიჸვაფუ, ვაიჸვაფუ.1
5Line 38.2იმიტო რო არძას არჩქილე მუ მნიშვნელობა უღუ მარგაური ნინას ქართული სახელმწიფოების არსებობაშე.2
5Line 38.3თენა რე საუნჯე ჩქინი, თენა რე საუნჯე დო მით ასოცირებულიე ანტიკურ კოლხეთთან, კოლხეთთან და თექ დამალულიე უამრავი ბრილიანტები და ათეშ დინაფა ვაშინერს.1
5Line 39- ეკონომიკურო მუჭო რე ფოთი განვითარებული, აი თუნდაც ფოთიშ პორტიშ გურშენ მუს თქუანთ, თე მხრივ?1
5Line 4.2ვარ დაბადებული ფუთის.1
5Line 40.1- ეკონომიკური ძირითადი ეკონომიკური ფუნქცია მუთ უღუ თე ასე ფოთის, თენა რე პორტი.1
5Line 40.2მარა ათე პორტის უკვე პრობლემები უღუ.1
5Line 40.4უკვე თე პორტი რე ისტორიული კულტურული მემკვიდრეობა და თანამედროვე პირობებს ვეპასუხენს, პასუხი ვარ... თანამედროვე პირობებს ვეპასუხენს თე პორტი.2
5Line 41- ვაპასუხენს.1
5Line 42- ვაპასუხენს და...1
5Line 44.4ეს ღრმაწყლოვანი პორტები უნდა დაწყებულიყო უფრო ადრე, მაგრამ მაინც მუშენს დო ძირითადი, შეიძლება შემოსავლის წყარო ფუთალების რე პორტი.1
5Line 49.1ფოთი, ფუთი ათას ცხრაას სამოცდა სუმონეჩდოსუმ წა... ვაარ, სუმონეჩდოშკვით წანას გამოაცხადეს მუჭო ფედერალური ქალაქი.1
5Line 49.2თეშა, თე ქალაქიშ შემადგენლობასა შედიოდა ჭალადიდი, ყულევი, ქვალონი, და უკული უარი თქვეს, მუჭო ფუთი რდასია ფედერალური ქალაქი და გენირთუ ფუთი ფედერალური ქალაქი სოფლების გარეშე.1
5Line 6- ფუთის ვცხოვრენქ, ტაბიძის ქუჩა, ოთხონეჩი ნომერსი.2
5Line 8.2ანტიკური პერიოდიდენ იჭყაფუ ისტორია ფუთის.1
5Line 8.3ვაარე თე ქიანას ძვეში ბერძენი ისტორიკოსი ფაზისი ფუთი ვაუღუ მოხსენიებული თავიანთ ნაშრომებს.2
5Line 8.4საინტერესო რე, ფუთისჷ, მუჭო ქალაქისჷ ისტორია მაჟია საუკუნეს უღუ აღწერილი არიანეს, რომის სამხედრო ატაშე რდუ თე პიროვნება, მუ მდგომარებაა ქალაქს, მუ გარნიზონიე, მუ ძეგლებიე.6
5Line 8.5მაჟია საუკუნეს რე აღწერილი, მუჭო აქ რდუ ქალაქი.1
5Line 8.6დო მაოთხა საუკუნეს აქ რდუ ფაზისის ისტორიკული აკადემია, პირველი უმაღლეს სასწავლებელი საქორთუოს.3
5Line 8.7ათაში რე აღწერილი და ათე სასწავლებლები რომაელების მიერ იყო... რომაელების მიერ რდუ დაარსებული მთელს ქიანას.2
6Line 1.1- აი, თქვა ამზადენთ ლაარჭემს.1
6Line 1.2აი, ათაქ გეძ ასე ლაარჭემი დო თეეს მუჭო აკეთენთ.1
6Line 1.3აი, მუშე აკეთენთჷ დო თეს მუ... მარგაჲეფ სო მითმიოგანდეეს, მუს მითმიოგანდეეს?2
6Line 2.3თექ საოცარო აფ ეჭარილ თენა დო თი წიგშე მუთ მიჩქჷნ, ათეს მახოლო ქიგეჩიებუთჷ.1
6Line 3.1ლარჭემიშ ბაზრობა ჸოფედ ხოობის.1
6Line 3.2ოდო ათავრე მიშჷნ პიროვნება ხობშა, ბაზრობაშანჷ, მეზობელ მეზობელს ოჩინანდ, ლარჭემ ქუმომჯუმევა.1
6Line 3.6ართ ართ საკრავიე ათენა, ნამუთ წყაარს იშოლუ.1
6Line 3.8ათჷნა რე ლაკაციაჲ ეშვებით სკვილი, მარა თეშ ოკო რდას ოკო სკვილი, თენა ვაკოციასი დო დუდ ვეძირედასჷ ოკო.3
6Line 3.9დაჭყაფუ დო დასასრულ ვეძირედას ოკო სოთინჷ.1
6Line 4.2დო წარმოგიდგინებ, ათენა ეთი ბაღანა ბოშიქ ქუმორთ, დემურ ბიძიავა, თქუ, მუზეუმს მაფუნია ნაძირეფჷ დო წარმოიდგინ, თენა თექ თბილისშა გურაფულენდჷ დო უკულ აბარენდჷ თი პერიოდიჲ მიდურთუმუდ დო თენა არძა დუზიმუდჷ ათაშ დინახაეშე, ქუთხუუ ოდო ქუმომიღ ზომა.1
6Line 4.4მაჟია ქუაჩუქჷ მუსჷ.1
6Line 4.5მასმა- ბათუმურ პიროვნება დჷ თენა, გვარ გუმოჭყორდ, ათეე ხალხურ ფოლკლორს იჭარანდჷ.1
6Line 4.7ოდო წარმოიდგინი, ეთის ქუაჩუქჷ.1
6Line 5.2ათჷნად მაგალთოო ჩხოულეფსჷ შხვა ხონარით უძახჷდეს, კურუენს შხვა ხონარით, მოზვერ... მოზვერენს შხვა ხონარით.3
6Line 5.4უკულიი მუჭო სალამურ, ჭყიშენს უღუდეს იგივეთ მუკართინაფალი თეში, უკულ საკრავო გინირთჷნ თეში, გინირთ თექ ხოლო მიოგამალო საკრავო.1
6Line 5.5ასე მა ქიმუოშვიტინანქ თეეს.1
6Line 5.8ბაღანას უძახჷქ, ქჷმაპატი გიო, ინა, მუ ჯოხო, დედაა..1
6Line 7.3,, დილა მშვიდობისა საქართველოშა’’ ჸოფე მოწვეულ დო დომრეკ ახალ ინას.1
6Line 7.4ოდო დემურ ბიძიავა, ჭუმე ოჭმარეს ქორჩოდჷნიაო.1
6Line 7.6მუდგარენ მოკონ თიქ ვათქუ დო დოირეკჷნქია დო დომრეკ ვითიშ გვერდის.1
6Line 8- აის მუშე ამზადენთ, ან მასაჲა მუიჲე?1
6Line 9.1- ათჷნა ორე დასურო ლარჭემს უძახჷნა თესჷ მარგაჲურო, ლერწამი- ქორთულო.2
6Line 9.2ლარჭემიე, ჩაანს თენა თაქ.1
6Line 9.3ხვარენდეს თესჷ იში, მურე თიჲ ჯოხონი, ბინეხიშ სინა ვარდჷნ თი დროსჷ თეშ გაბუნაფალო, მჷკაკილარო.2
6Line 9.4ნახვილენს გინმაბუნუანდეს, ქჷგაბუნუანდეს ოსურეფ მინდორს დო ჩაანდ თენა.2
6Line 9.5მა ვამჷჩანს, მარა ათაქ მეზობელს უჩანს ართ დიხას, მაჟია დიხას, მუდა დიხას ჩანსჷ დო ეთეურეგანშე რე თენა მოღალირჷ.7
7Line 2.2უკული წითელე პატჷნეფი მიდგას ოსურუდუნ, ქიგეგონენდეს შხვადო სოდგა რდჷნჷ, თექ ოკო მიდეუნესკო თე მუნეფიში ბაღანა, თიშ ოძირაფშა მუდგარენი ტკბილეულით, ხილეულით დო იშო აშო გილმეშეს.1
7Line 2.3დო პლიუს ათეს ხოლო რდჷ ჯა ნეძი.1
7Line 2.4ნეძი რდჷ ჯა, ნამუში ფესვის შილებედჷ თი ბაღანა გაგთატარკონჷ ფესვი დო დიხაშ შკას.2
7Line 3- მუ ვაშინერდ თე დროს მაგალთო, პატჷნეფი გიზოჯჷნდ ოჯახის თიწკმა?2
7Line 4- პატჷნეფი გიზოჯჷნ თი დროს ხმაური ვეშჷლებედჷ, ჩხუპ ვეშლებედჷ, ღვინიში შუმა ვეშილებედჷ, რდიკო ოკო მშვიდას, წყნარას, ნორმალურო.1
7Line 8- რას...[ მუს იჩიებუქ სკან გოლვაფრო].1
8Line 1- ჯგიირ, ასე გეგნოვთაათ თქვაან სოფეჲშაა, თქვაან სოფეჲს ჯოხო თარგამეულიი, თე სახეჲქ მუშეენ გიადუუ, მუშეენ გიოდვეეს თე სახეი?1
8Line 10- ეჩდოსუმ ნოემბერს დო ამშვ მაის... მესიის.2
8Line 11- ანუ ჟირხოჲო დღესასწაუს ათმაღნიშნენთო?1
8Line 13- დო მუს აკეთენთ; ანუ მუჭო ათმაღნიშნენთ, მუს ორთჷთ?2
8Line 14.1- ანუ ეთმეღნიშნეებ ძირითადი რე, მეურსუ, წირვა მეურსუ.2
8Line 14.2საეკლესიო გოფჭოფათჷნ, პაპა მუთმუურსუ დო, ბაბაჩია, ათაშ ქოფთქუათჷნჷ.1
8Line 14.3მუთმუურს, წირვას აღავლეენს დო უკუჲ ჩვეულებრივ ტრადიციულ ტრაპეზი იმართებუუ.2
8Line 14.4მთეჲ სოფეჲიშ ხალხიი, ბაღანეეფ, ახალგაზრდობაა ტრაპეზიის ქიინკუდოხოდუუთ დო ჯვეშ ამბეეფს გოშინა მეურსუ, ჯვეშ წესეფიშ გოშინა მეურსუ დო თააში.4
8Line 2.1- ანუ თარგამუჲი თაშიეე, მარგაჲურო გეგნიპონაათ, ნამუთ ჯოხოო მოსვანჯეჲი დიხაასჷ, სოდეც ორდუ, უჲი დიხას უძახუუთ ჩქიი- მარგაჲეეფ, სოდეც ქუმოხვაად თე ხალხიშ ართ ართ დასახლებააქ თე ადგიჲს.3
8Line 2.2ანუ რე თარგამუჲი, ტეხირ მეეურს, ტეხირიშ კვარჩხან დო მარძგვან სანაპიროეეფს ხალხი ცხოვრეენს.3
8Line 2.3ცხოვრეენდ ადრე საუკუნეეფს გოჲაას, სოდეც ამდღაა ხვაჲე რე შემორჩენიი წმინდა გიორგიშ ეკლესიაა, სოდე ოხვამეეს უძახუდეეს ჩქინ წინაპრეფიი დო თინა ორდუ.3
8Line 2.5უკუჲ უკუჲ ხალხიიქ თუდო თუდო გიჲეკიინ, თიგურშენ ნამდგა ტეხირ უფრო დიდ მაშტაბიით ორდ გოფაჩიჲი დო წყარი უფრო დიდი რდჷ; მუჭო დეერკუ ტეხიირქჷნი, უფრო თუდო ტეხირს, სანაპიროეფს გეეშენ, გეეშენინ სოფეჲქ.2
8Line 3- თე სოფერს, ანუ მუზმა ხანიე მუთ ანუ რე, ქოიჩქჷნადაა, მუზმა წანაე არსებეენს დო მაგაჲითო მუ გვარიი ხაალხ ცხოვრეენს თააქ დო მუზმა კომლიე?3
8Line 4.1- თარგამული მარგაჲურო, ჩეულებრივ თარგამული სოთინ ვაა... ისტორიაას ბრეჲ ვგორი დო ვააჭარ, ნამდგა საწყისი მუდროშე რე, მარა მუჭო თაშინ, ხალხიი ძირითადო თაქ შხვადოშხვა გვარეფი ცხოვრეენს.2
8Line 4.2რე სიტყვაშა მიშველიეფი, ნარუსკუაჲეფიი, რეენა სართანიეეფ, ფარცვანიეეფ, ცავეფი, რე მრავალფეროვნება გვაარს.1
8Line 4.3ძირითად ჩქიინ სოფეჲიში ართ ართ კულტურა, ნამუც რე ბინეხი დო მებინეხეე ხალხ ცხოვრენს თაქ; ნერგიი, ნერგეფი გიშმაჸუნა მარგაჲურ ჯიშეფიი.1
8Line 4.5ძირითად სამარგაჲოშეე, მუთ უმრავლეესწილო, მუთ გოოჩაანს ბინეხიინ, თაურეშე მუთმოხვადუუ მომარაგებაა, ჩქინ კუთხუში.1
8Line 5- აი თე სოფერს თქვაან არძაშეე საყვარეი ადგიი ნამუე; ნამ ადგიი გიორა არძაშე მეტო დო მუშენი?1
8Line 6.2თექ ეკიჲენქჷნ ჟიდოხშეე მთელ, მთეჲი სოფეი მორჩქუუ დო აი თექ შურიიშ სიტიბაას გინაფუჲენქ რაა, ათაშ ქოვთქუათჷ.1
8Line 7- დო თე სოფეერს, აი თუნდაც ოხვამეობა ახსენიით ასე თქვა, რენო თიიწკმა დაკავშირებუჲ მუთუნ თქმულებაა ან გადმოცემა, ნამუთ თი ოხვამეეს უკავშირდებუუ?2
8Line 8.1- ჩქინ გვარიიშ ართ ართ რე ისტორია მუჭო მიჩქუნან, ჩქინ გვარიიშ, ანუ მფარვეჲი ხატი რე წმიდა გიორგიშ ოხვამე, სოდეც ჩქი ისტორიაშე მუურსუ ნამდგა, ჩქინი გვარი განსაკუთრებუჲი იცვეენდუ წეს ჩვეულებეფს.2
8Line 8.2დღესასწაულეფ, წმინდა გიორგობა წანაშე ჟირშაახ რე, ეჩდოსუმ ნოემბერს დო ამშვი მესისჷნ, ჩქინ კუთხუშოთ განსაკუთრებუჲი ათინადჷ ნამდგა, განსაკუთრებუჲი დღესასაული, ნამუსუც ჩქი წმინდა გიორგობას ეთმებღნიშნენთჷ.4
8Line 9- ანუ თე დღესასწაულს ანუ მუდროს ათმაღნიიშნეენთ, ეჩდოსუმს თუ ამშვიის?4
9Line 1.3ჩქიმ მუმა საერთოთ ნუ შხვანერ კოჩიდ თი დროს.1
9Line 10.2აათენა ირკოსჷ უღუდჷ დო მუ ბღოლათ თეს დო გებჭოფ დო იშ ქენთუოხუნე თექ.2
9Line 10.4ჩქიმ ბაბუ, მითინიშ ვაფშჷ, მითინიშ დო ბაბუ მით უმეტეს მითინს ვალახუნდჷ, თენა ტყურარდ.1
9Line 10.7თენა ათეცალ, მეტ ბრელ მუთუნ ზღაპრულ, ბრელ მუთუნ, მარა ინა ასე ვაუხუჯანს, უკულ.1
9Line 10.8ბეევრი ცხოვრება ბრელ მუთუნს გოძირანსჷ კოჩის.3
9Line 10.9ეზმა წანა ვართ უნაკლოთ ოდო ვართი შეუმჩნეველო ვემეურსუ.1
9Line 2.11ღურელ დღას ვამაფ ნაძირეფჷ, წარმოდგენილ ქჷგაფნო?1
9Line 2.4სოდე მეურს უნჩაშინ, თექ ოკოპუნთ ჩქი, აბა მუ ფქიმჷნათ დო ქიშმოტყვინეს, ბაბუქ დოღურუა, დიდ ბაბუქ.1
9Line 2.9ათე ბაბუ, ექ ოდას ჸუდეს ვარჷნ, ეთი ქუხნას დიდ ინა, შქა დიხასჷ ქუდუდგუმნა ინა დო ბაბჷ გილაჯან თაქ.4
9Line 6.2ჭიჭე ვორეთ, ჭიჭე, იმმა სკოლას ხოლო ქუორდიო, ვამიჩქ.1
9Line 6.3ოდო კუ, თენას ოპჭოფუნთ, ენიბლენთ ღალჷშა.1
9Line 6.4ათაქ ქეწიფხუნუა, მალეპუნანქ შარას, ქუალეფ ქუგუნწკარი, ხოლო მაჟია ოკო ოპჭოფე.1
9Line 6.5მუშო მოკონ მისჷ უჩქჷ.1
9Line 6.7ა დო, ბოლოს ირო თაშ ქჷგმოსკიდჷ ოდო ათე ართ ჭოფილ მალეპონით დო მალაფთით ჸუჩა.1
9Line 6.9ვართ ჩქიმ ეზო, ვართი... არძას უღჷ ონჭა.1
10Line 1.1ჯვარიში, ათე ტერიტორიასჷ ოხუუ დო ტობავარჩხილჷცჷნ ფერი, ლეგენდა რე ართ ათეშნერი, ნამუთ მა მაბრუო კლასის ვორდინ თიწკჷმა, ქჷდმავალეს სკოლას.3
10Line 1.2დო ჩქიმი მეზობელ კოჩქ დო მანგარ, ვეფხისტყაოსანც ზეპირო რაგადანდ დო მუ ხოლო ლექსეფს ჭარჷნდჷნ ფერ კოჩქ, გალ სამუშია რდჷ დო თიქ ქჷნმოჭარაფუ დო ათეშნერ რე თე ლეგენდაა:1
10Line 2.1ჯვარშავა მიშუა იშ ყარაჩიშჷ, ყარაჩ ჩრდილოეთ კავკასია რე, ყარაჩაი- ჩერქეზეთის რესპუბლიკა რე ასენ, ყარაჩშევა გილეშუა ოჩოკოჩი, დეემ კოჩი მუდგარენ, ნამუთია ათაქია ქიმიშუა დო გეუვალუანდუა თე მეწონებუდუნი ფერ ძღაბის დო მიდეჸუნანდუა იშო.1
10Line 2.10მინ დიხას თირ ხოლო ინოსკიდ ჯიშტი დო ჭყჷშეფ თექ მუდას ინოდვანა, ხორცის შენახჷნა ა მუდგარენეფ ფერ.3
10Line 2.11თინა ბრელ რე თი გვალასჷთ დო თე გვალასჷთ.2
10Line 2.12ჸათე ყვირასჷ რე ქუაქანცალია, ეს ცალკე დასრ... თე ლეგენდაშ ბოლოს რე თი ქუაქანცალიაშ გურშენჷ, დაკავშირებულ რე თეწკჷმა.3
10Line 2.3დო ამ დროს გამკორჩქინდუა თე დროს თაქი ხოლო ათეჯგურა დევგმირ მიდგარენი კეთილ კოჩქ დო არამხუტუ ჯოხონ ფერ კოჩი, არამხუტუ ჯოხონ.2
10Line 2.5ჯვარალემქ ქოთხიისია თესჷ, ქჷმმახვარითია.1
10Line 2.9ხოდა თექ გვალეფც რე ინჭეფი, ასე ხოლო, თის სამკუთხედჷ ათეშნერი ინოსოფილი ადგილეფჷ.1
10Line 3.1ქჷმორთ, პირდაპირ ქინკიჯინ ასე თეურშენი გვალასდჷნი, თაურშე ქჷდუძახუა არამხუტუქ, ვეგმართავა, თაქ მა ვორექია დო ვაქიმინავა თენა.1
10Line 4.1ყვირას ქჷგმოდჷრთ არამხუტუქ, ყვირაშ გვალასჷ, ოხაჩქუეს- ოჩოკოჩიქ დო ქუდუჭყეს ართიანს ქუალეფიშ ჸოთამა.4
10Line 4.10და ართ სათიშ დინახალე, ასე შხვანერო ვაგომგათ, მარა ართ სათიშ დინახალე, ესეგი ხუთ დღას ვარდ სოთინ ჭვიმა დო თიჯგუა მერეხიქ გიმალჷ, მიბრულედით გიმე, ონდო ელაფთით ჭყჷშიშ კარეშა.1
10Line 4.3ხოდა, იბრძოლეს კაი ხანი, რაღაც ვაფშ ასე, მარა თექი რამდენიმე, მუზმარენ დღასჷ.1
10Line 4.4დო ბოლოს არამხუტუქია დოჭკირუა, ქჷმახვამილუა თი ქუა დო უკულ მაღურუდუნ ფერქ აშო ქაჸოთუა თი ბოლო ძალათ დოშაყარუუა რახანთჷ, ქაჸოთუა დო არამხუტუს ქჷმოხვადუა ხესჷ, კჷლეს დო ჭი გოჭკირუა რა, დაჭრა.4
10Line 4.7უკულია ტობავარჩხილს ქინიბონუა თე ხე.1
10Line 4.8ოდო ათიშ გურშენ ტობავარჩხილიშ წყარ რენია წმინდა დო ამდღა ხოლო ასე, მა ხოლო გილუურქუ ტობავარჩხილშა, ასე ბოლო წანემს ჟირ სუმშახ ქუვორდი დო იშენ ვორიდჷდ თი ამბეს, მით უმეტეს- ჯვეშეფი.2
10Line 5.1ხოდა რაც შეეხება ქუაქანცალიას.1
10Line 5.2ქუაქანცალია რენია არამხუტუს ვარდუაო აშო მოხვად ბოლო ქუაქჷ დო ჭკჷრჷნ, თინა რენია ქუაქანცალია.1
10Line 5.4ქუაქანცალია ნამდვილ ვთოჟირ ტონაშ ქუა, ნამუთ მჷკოძ თე გვალასჷ, გეძჷ კჷნჷ მაჟია ქუასჷ დო კჷთჷს ქჷნკოდვანქ ჸათაშ თინა ხოლო და, დიკაკუანს, მიკ მიკ, კაკ კაკ.4